تبلیغات
عطاری خراسانی - درمان چاقی به روش خانگی مشاهده صفحه جدید
درباره ما
یونس حیدری
12سابقه کار در عطاری و داروهای گیاهی و فروش اینترنتی
سابقه حضور در بیش از 100 نمایشگاه مواد غذایی در ایران

ادرس ایمیل :
attarikhorasani@gmail.com
کرج - 45 متری گلشهر - بهار شرقی - نرسیده به فضای سبز و کمیته امداد پلاک 90

تلفن(ساعت 10 تا 15) : 09357552205-09116703805 - 09129311509 - 34584608(کد کرج 026)

قبل از عمل به نسخه های گیاهی موجود در این وب با ما یا متخصص طب سنتی حتما مشورت نمایید.

دوستان با نظرات خود ما رو به ادامه کار دلگرم کنید . سوالات خود را در زمینه گیاهان دارویی از طریق ایمیل یا بخش نظرات و یا بخش ارتباط با ما در میان بگذارید .

نروید بر زمین هرگز گیاهی که ننوشت است بر برگش دوایی (نظامی)
موضوعات
جستجو در وبلاگ
نویسنده :یونس حیدری
تاریخ: جمعه 16 بهمن 1394 07:27 ب.ظ
An obese man sitting on a beach. Close-up of fat under the skin and fat around the organs.

درمان چاقی در طب سنتی 

 

اگر فردى چاق هستید و مى‏خواهید لاغر شوید باید از خوردن: گوشت، چربى‏جات به‏خصوص روغن‏هاى مایع نباتى، کره، شیر، پنیر، میوه‏هاى روغنى، تخم‏مرغ، سیب‏زمینى، نان قندى، شیرینى‏هاى قنادى، برنج، قند، نمک، عسل، خرما، کشمش و انجیر خشک پرهیز کرده و از خوراکى‏هاىلاغرکننده زیاد استفاده کنید، مانند: آب‏غوره، آب انگور سبز و نارس، آب‏لیمو، سرکه‏ى انگور، سرکه‏ى سیب، آب پرتقال ترش، هندوانه، خربزه، گرمک، توت‏فرنگى، گیلاس، آلبالو، هلو، آلوچه‏ى براقانى، سیب درختى، هویج، کاهو، پیاز، تره‏فرنگى، اسفناج، شلغم پخته، ماش و آش سرکه. همچنین حمام بخار و فعالیت‏ها و پیاده‏روى‏هایى که باعث عرق‏ریزى شوند نیز مفید خواهند بود.


نسخه هایی برای درمان:

به عنوان درمان چاقى و لاغر کردن بدن مى‏توانید مرزنجوش، سداب، رازیانه، زیره‏ى سبز، زیره‏ى سیاه، لاک مغسول و زنیان از هرکدام ۱۰ گرم و گل ارمنى ۵ گرم، همه را نرم بسایید و در یک بطرى آب جوش بریزید، بعد یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید و در یخچال نگهدارید و هر روز صبح ناشتا یک فنجان از آن را بنوشید و ظهرها و شب‏ها نیز قبل از غذا یک فنجان عرق زیره بنوشید.

* لاک مغسول، سندروس، مرزنجوش، زرآوند طویل و جنطیانا از هرکدام ۲ مثقال، همه را نرم بکوبید، سپس در یک بطرى آب جوش بریزید، بعد دو استکان سرکه اضافه کرده و در جاى خنک نگهدارید و هر روز صبح ناشتا نصف استکان از آن را میل کنید و به جاى آب در طول روز عرق زیره بخورید.

* صد گرم زیره‏ى سبز را در سرکه ۲۴ ساعت بخیسانید، بعد از سرکه خارج و خشک کرده، سپس نرم بکوبید و با ۳۰۰ گرم عسل مخلوط کنید و روزى یک قاشق مرباخورى از آن را بخورید.

* سى گرم گل‏هاى فندق را در یک لیتر آب بجوشانید و بعد از هر غذا یک فنجان از آب آن را بنوشید.

هر روز به جاى صبحانه انگور فراوان میل کنید و تا ظهر چیز دیگرى نخورید و این کار را تا ۴۰ روز انجام دهید.

هر روز سیب سرخ رنده شده را با عسل شیرین کنید و بخورید.

همه روزه همراه با هر غذا هویج بخورید.

هر روز صبح ناشتا آب سه عدد لیمو...

را بگیرید و با چهار قاشق قهوه‏خورى آب و یک قاشق قهوه‏خورى شکر مخلوط کرده، بخورید و تا ظهر چیز دیگرى میل نفرمایید و این کار را تا چهار الى شش هفته ادامه دهید.

یک پرتقال و سه لیمو را نازک مانند سکه‏هایى‏ ببرید یا به صورت پوره درآورید و ۱۰ دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید، بعد دو قاشق سوپ‏خورى عسل اضافه کنید و ۲ تا ۵ دقیقه بجوشانید، بعد صاف کرده و بگذارید تا سرد شود و هر روز صبح، ظهر و شب، هربار یک استکان از آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید و قبل از غذا بنوشید.

* در هر هفته ۲ روز متوالى رژیم بگیرید و غیر از انگور سبز چیز دیگرى نخورید و هر روز حد اقل هزار و دویست گرم از آن را میل کنید و این کار را تا چهار هفته انجام دهید.

هر روز آب کلم قرمز یا بنفش را بگیرید و با کمى شکر مخلوط کنید و به قوام آورید، بعد صاف کرده و با دو برابر آب پرتقال یا نارنج مخلوط کنید و بخورید.

* هر شب یک لیوان آب جوشانده‏ى دم گیلاس را بنوشید.

* لاک مغسول، قسط تلخ، اذخر مکى، باقلاى مصرى و شنبلیله از هرکدام ۲ مثقال و حب القار ۱ مثقال، همه را نرم بسایید و در یک بطرى آب جوش بریزید، بعد دو استکان سرکه اضافه کرده و در جاى خنک نگهدارید و هر روز صبح ناشتا نصف استکان بخورید.

* یک مثقال صندل را نرم بکوبید و یک استکان سرکه و یک استکان آب اضافه کرده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذاخورى از آن را بخورید.

شاهتره، زیره‏ى سیاه، زیره‏ى سبز، کرویا، زنیان، انیسون، رازیانه، پوست هلیله‏ى زرد، هلیله‏ى سیاه، آمله‏ى مقشر، ریشه‏ى اریسا، ریشه‏ى انجبار، چدروا، مرمکى، مقل ازرق، سورنجان مصرى، صمغ عربى، تخم گشنیز، تخم خرفه، مخلعه، مصطکى رومى، جنطیاناى رومى، تباشیر هندى، بن تعله، کندر خوراکى، زرآوند، مدهرج، ریوند چینى، سنامکى و گل محمدى از هرکدام ۱۰ گرم، همه را نرم بسایید، بعد با کمى سرکه مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید، سپس قرص‏هایى به اندازه‏ى یک عدد نخود بسازید و در آفتاب خشک کرده و هر صبح، ظهر و شب، هر مرتبه سه عدد میل کنید.

دستوراتى براى کم کردن وزن: سلامتى خودبه‏خود به وجود نمى‏آید، باید آن را به وجود آورد و نیز باید آن را حفظ کرد. یک رژیم غذایى متعادل و فعالیت بدنى مرتب دو عامل تضمین‏کننده‏ى سلامتى هستند. هر روز به مدت ۴۰- ۳۰ دقیقه پیاده‏روى تند با قدم‏هاى کشیده و سریع داشته باشید، در طى پیاده‏روى از بینى نفس بکشید و هربار قبل از شروع به مدت ۵ دقیقه خود را گرم کرده و فعالیت‏هاى کششى آهسته انجام دهید، قبل از یک پیاده‏روى سریع به مدت ۵ دقیقه آهسته قدم بزنید. براى کسب حد اکثر فایده باید بخش اصلى فعالیت خود را حدود ۲۰ دقیقه ادامه دهید.

همواره در پایان ورزش حد اقل به مدت ۵ دقیقه بدن خود را با حرکات آرام خنک کنید تا به آرامى و آهستگى به وضعیت طبیعى برگردید. براى آنکه بدانید بیش از حد به خود فشار نمى‏آورید مطمئن شوید که هنگام تمرین هنوز مى‏توانید صحبت کنید. (به جاى پیاده‏روى مى‏توانید روزى ۱ ساعت نرمش داشته باشید).

* روزانه از ۳ حبه قند یا ۳ عدد پولکى یا ۳ قاشق چاى‏خورى شکر و یا یک قاشق مرباخورى عسل استفاده کنید.

* روزانه از سه قاشق مرباخورى روغن مایع یا روغن جامد آب‏کرده یا روغن زیتون استفاده کنید (روغن زیتون بهتر است).

* غذاها آب‏پز، بخارپز یا کبابى باشند و یا داخل فر گذاشته شوند (سرخ‏شده در روغن یا سوخارى نباشند).

* قبل از پخت، پوست مرغ و چربى‏هاى قابل دیدن گوشت را جدا کنید (گوشت چرخ‏کرده‏ى مصرفى‏تان هم بدون چربى باشد)، اگر ممکن است به‏طور کلى مصرف گوشت قرمز را قطع کرده و به جاى آن از مرغ استفاده کنید.

شیر، ماست و دوغ پاستوریزه‏ى کم‏چربى (به مقدارى که توصیه خواهد شد) استفاده کنید.

* سعى کنید نان را در مقدارى که توصیه خواهد شد و از نوع سبوس‏دار استفاده کنید.

* سعى کنید در رژیم غذایى از حبوبات استفاده کنید، سبزیجات فراوان بخورید و میوه‏هایى که پوست آن‏ها قابل خوردن هستند را ترجیحا با پوست مصرف کنید.

به جاى چربى‏هاى جامد از روغن مایع (در مقدارخیلی کم) استفاده کنید.

* به مقدار کافى آب بنوشید (روزانه یک لیتر یا چهار لیوان) و ترجیحا یک لیوان آب هم قبل از هر وعده غذا بنوشید و اگر یک فنجان عرق زیره نیز اضافه کنید بسیار مفید است.

خوردن صبحانه را فراموش نکنید ولى به مقدار کم.

* تنوع غذایى را رعایت کنید (مى‏توانید به مقدار کمى از همه‏ى مواد غذایى استفاده کنید.)

* زرده‏ى تخم‏مرغ را هفته‏اى ۳ عدد بیشتر استفاده نکنید.

آبگوشت پرچرب، کله‏پاچه، مغز، دل، جگر، قلوه، سوسیس، کالباس، همبرگر، پیتزا، اسنک، سس مایونز، مرغ و ماهى سوخارى یا سرخ‏شده، بریان، کره، خامه، پنیر و ماست محلى (پرچرب)، پنیر پیتزا، روغن‏هاى جامد نباتى، روغن‏هاى حیوانى، بستنى پرچرب، چیپس، سیب‏زمینى سرخ‏شده، تخمه، آجیل، ته‏دیگ پلو، انواع کوکو، کتلت، بادمجان یا کدوى سرخ‏شده و نارگیل تازه یا خشک که سرشار از چربى مى‏باشند را یا به‏طور کلى مصرف نکنید و یا مصرف آن‏ها را به حد اقل برسانید.

* قند، شکر، مربا، عسل، شیرینى‏هاى قنادى، کیک خامه‏اى و شکلاتى، بیسکویت‏هاى کرم‏دار، ویفر، باقلوا، پیراشکى، نوشابه‏هاى مختلف، شربت، انواع ساندیس، بستنى یخى (آلاسکا)، انواع شکلات و آبنبات و خوراکى‏هایى که در تهیه‏ى آن‏ها شکر به کار رفته است (مانند: شله‏زرد، کاچى، حلوا و غیره) را یا استفاده نکنید یا لا اقل مصرف آن‏ها را به حد اقل برسانید . 


به کانال مجله سلامتی عطاری خراسانی در تلگرام بپیوندید 

با بیش از 40 هزار عضو 


عطاری خراسانی

  • کل بازدید:
  • بازدید امروز :
  • یازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد کل مطالب :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


مشاهده صفحه جدید